C.T.H. 132_porsche_panamera_.jpg
C.T.H. 146_Vw_Tiguan_20_tdi_184_pk_380_nm_foto_banner.jpg
C.T.H. 148_Logo_2017_klein.png
C.T.H. 128_FIAT_DUCATO_MOBILHOME_FOTO.jpg
C.T.H. 129_Werkplaats_met_mobilhome-1.jpg
C.T.H. 145_buiten_foto_met_meest_bmw.jpg
C.T.H. 55_BUREEL_ONDER.jpg
C.T.H. 140_Opel_Insignia_2014_reklame.jpg
C.T.H. 147_Bmw_M4_431_pk_550_nm_foto_banner_met_tekst.jpg
C.T.H. 106_AUDI_A3_2010_FOTO.jpg
C.T.H. 141_Volvo_C70_20_d_150_pk_350_nm_Foto.jpg
C.T.H. 126_MAN_TRUCK_TGX_440PK_2100NM_FOTO.jpg
C.T.H. 143_Mazda_6_22_SkyactivD_175pk_420nm_foto.jpg
C.T.H. 144_Mercedes_Cla_18_Cgi_122_pk_200_nm_foto.jpg
C.T.H. 94_testbank_leeg_breedbeeld.jpg



Powerbox Lexus IS 220 2.2 D4D voor vermogen en eco-tuning

terug naar overzicht

Bekijk de rijervaringen van Lexus


Lexus IS 220 2.2 D4D Technische gegevens
  Origineel C.T.H. Basistuning Winst C.T.H. Extreme tuning
Vermogen in pk 163 pk 189 pk +26 pk Gegevens op aanvraag
Vermogen in kw 120 kw 139 kw +19 kw Gegevens op aanvraag
Koppel in nm (trekkracht) 400 nm 460 nm +60 nm Gegevens op aanvraag
Topsnelheid in km per uur - - - Gegevens op aanvraag
Manier uitvoering tuning Externe module info
Brandstofbesparing vermogentuning 4% info
Brandstofbesparing Eco-Tuning 0% info
Plaatsings tijd 1 uur  

De opgegeven gegevens kunnen van auto tot auto verschillen ook al gaat het om het zelfde type voor de plaatsing van onze eco-master module op uw Lexus IS 220 2.2 D4D

Prijzen

C.T.H. Eco-Master module ongeplaatst 475.00 € Btw inclu. info


C.T.H.Chiptuning voorziet uw Lexus IS 220 2.2 D4D van een op maat afgestelde externe Eco-master Module (Powerbox) deze wordt dan ook perfect op onze vermogenstestbank afgesteld.

Al jarenlang voeren wij succesvol vermogen- en Eco-tuning uit door middel van onze eigen ontwikkelde Eco-master module. Door middel van een unieke powerbox tunen we uw Lexus IS 220 2.2 D4D zowel benzine als diesel - en testen we hem op de testbank waarna u het verschil zelf zult ervaren op de weg. Diverse chauffeurs gingen u voor, welke we ook nog regelmatig zien terugkomen voor een nieuwe upgrade.

Professioneel vakmanschap

C.T.H.CHIPTUNING biedt voor de meeste auto’s 2 varianten van onze Eco-master module aan. Een powerbox afstellen en plaatsen op uw Audi is specialistenwerk en wordt dan ook beter gedaan door vakmensen die over het nodige testmateriaal beschikken. En natuurlijk een vermogentestbank. Daarvoor zit u bij ons goed!


CTH Chiptuning
 
De hier weergegeven vermogen test is van een plaatsing van onze eco-master module op de Lexus IS 220 2.2 D4D die op de foto staat, deze test kan verschillen van auto tot auto omdat elke auto verschillend is.

Opties

Plaatsings kosten 75.00 € Btw inclu. info
Vermogentest voor en na de tuning 125.00 € Btw inclu. info
Aanvullende fabrieksgarantie tot het voertuig 2 jaar oud wordt vastgelegd in de algemene voorwaarden van C.T.H.bvba 250.00 € Btw inclu. info
1 Jaar garantie op de motor (enkel voor wagens jonger dan 4 jaar en met minder dan 120.000 km) 250.00 € Btw inclu. info

Extra informatie

Tuning van de lexus D4d motor gaat anders in zijn werk dan bij vele Europese diesel motoren.

 

De Computer (ECU) van Lexus is van Japanse makelij (Denso), in deze computers zit een processor die door de japanners zo goed is beveiligd dat het onmogelijk is om deze via een OBD (On Board Diagnose) de software te kunnen uitlezen. Als de Toyota software niet kan worden uitgelezen dan is het ook niet mogelijk om een aangepaste tuning software maken. De Denso computer (ECU) van de Toyota is dus beveiligd tegen Chiptuning.

Het open maken van de Lexus Computer om zo met een slimmigheidje de software alsnog wel te kunnen uitlezen (via BDM) werkt ook niet. Lexus heeft dit zeer goed beveiligd.

Ondanks dat wij de software data bij de computer van de Lexus niet kunnen uitlezen, kunnen wij onder de motorkap wel de data meten als de motor draait. Door met een data-reader alle motor data op te slaan kunnen wij zo de werking van de motor software van uw Lexus D4d in kaart brengen. Een zeer nauwkeurige bezigheid die de basis is voor onze externe Eco-Master module die straks een gedeelte van de besturingsdata aanpast zodat uw Toyota d4d meer vermogen, een hoger koppel en een lager brandstofverbruik krijgt, tot wel 13% minder verbruik.

 

C.T.H. CHIPTUNING heeft hier in samenwerking met Ventura een oplossing voor bedacht. Met de externe Eco-Master module voor uw Toyota kan deze toch prima getuned worden.

 

De geavanceerde software onder de Externe ECO-MASTER module voor Lexus D4d motoren, wordt in eigen beheer en in samenwerking met Ventura ontwikkeld bij C.T.H. CHIPTUNING, binnen hun diagnose- en ontwikkelingsfaciliteit te Overpelt, die tot één van de meest gerenommeerde van Europa behoort. Langere levensduur van de emissiecontrole door thermische regelvoering zoals bv. de partikelfilter, wordt gecombineerd met een lagere verbruiksindex wat de eigenaar van de Lexus ten goede komt.

 

Wat past een externe Eco-Master module aan?

 

Een Eco-Master module voor een Lexus past het maximaal mogelijke aantal kernvelden aan.

1 De data van de diesel inspuiting

2 De Turbodruk data en Max turbodruk

3 De inspuittiming, correctie van de inspuit Pulse

4 De Roetfilter analyse ( R.D.P.F Roet Diesel Partikel filter)

5 Zelflerend, tuningsoftware wordt volautomatisch aangepast bij een garage update.

 

Montage van de Eco-Master module.

 

Onze geavanceerde externe Eco-Master module wordt d.m.v. 4 originele Toyota stekkers aangesloten op het Denso motormanagement van uw Toyota. Simpele montage, snel, veilig en zeer goed merkbaar. Wij willen immers niet de betrouwbaarheid van uw Toyota verloren laten gaan.

 

Uw Toyota tot wel 13% Zuiniger hoe kan dat.

 

Hoe kan de externe Eco-Master module uw Lexus 13% zuiniger laten draaien en waarom doet Toyota dit zelf niet?

De bedrijf pollicy van Lexus is om het braafste jongetje van de klas te zijn. Wat inhoudt weinig Nox uitstoot, dat is beter voor het milieu.Maar groen houdt niet in dat uw auto dan ook zuinig is dat is een misverstand. Groen wordt door de Europese Unie beloond en u betaald het hogere diesel verbruik.

Hoe bereikt Lexus dat Groene Imago?Lexus zorgt voor een relatief lagere compressie. Hoe lager de compressie des te trager verloopt het verbrandingsproces en des te minder NOX uitstoot uw D4d motor produceert.

Maar doordat de compressie van uw Lexus lager is dan gemiddeld is ook het rendement uit uw brandstof / arbeidsslag aanzienlijk verlaagd. De druk/kracht op uw zuiger is minder en om dus dezelfde hoeveelheid vermogen te krijgen dient meer Brandstof ingespoten te worden ter compensatie. Vele Toyota rijders klagen dus ook over het te hoge diesel verbruik.

Wanneer de externe Eco-Master module uw Lexus Tuned kijken wij vooral naar brandstofverbruik en een bruikbaar koppel mooi verdeeld over een breed toerental zo kunt u heerlijk schakellui rijden doordat het extra verkregen koppel kunt u sneller overschakelen zonder dat uw Lexus D4d motor problemen heeft met de volgende versnelling. Wij verhogen dus d.m.v. onze externe Eco-Master module de turbodruk weer zodat het rendement per arbeids (verbrandingsslag) verbeterd wordt en uw Toyota tot wel 13 % zuiniger draait.

Zie ook de vele rijervaringen op onze website deze techniek heeft zich reeds in 9 landen bewezen, met gelukkig zeer tevreden dagelijkse gebruikers.

Serieus voordeel voor u om hogere toerentallen te vermijden > Uw brandstofverbruik daalt drastisch:

1 Hoe hoger de zuigersnelheid des te meer weerstand tussen de zuiger en de cilinder wand. Dit is wrijvingsverlies.

2 Hoe hoger het toerental wordt des te korter de tijd wordt om de diesel te verbranden de diesel verbrand dus minder goed en er is meer diesel nodig om hetzelfde vermogen te behalen, het rendement uit uw brandstof neemt dus af.

3 In een motor heeft u te maken met het ombuigen van de zuiger richting/snelheid, omhoog, omlaag, dit gebeurt door de krukas. Hoe hoger het toerental hoe meer wrijvingsverlies, des te lager het brandstofrendement.

Diesel inspuiting ook optimaliseren.

Door zeer nauwkeurig de opbouw van de dieseldruk bij laag toerental al te verhogen kunnen wij de diesel brandstof fijner verstuiven, dat levert een betere efficiëntere verbranding op. Meer rendement uit dezelfde liter diesel, uw Toyota wordt dus echt zuiniger.



Bekijk de rijervaringen van Lexus

Hebt u nog bijkomende vragen of wenst u een officiële prijs offerte via een E-mail dan ontstaan er nooit onenigheden over de afgesproken prijs, vul hiervoor even het onderstaand contact formulier in:

Persoonlijke informatie

Auto informatie

Gelieve alle gegevens correct in te vullen zodat wij weten om welk voertuig het gaat zodat wij een correcte aangepaste offerte kunnen maken.

Gewenste tuning

Type tuning Vestiging
Tuning test

Vraag

Stel hier u specifieke vragen en of wensen zodat wij perfect weten wat u voor ogen hebt.

Afspraak

Ik wens een afspraak met CTH.